Znamy laureatów XXI edycji Konkursu Dobroczyńca Roku

Od 21 lat Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce nagradza firmy odpowiedzialne społecznie. Za nami XXI gala Konkursu “Dobroczyńca Roku”, w czasie której do grona laureatów tytułu dołączyło dziewięć firm.

Laureaci XXI edycji Konkursu “Dobroczyńca Roku”:

  • Innowacje dla społeczności: ENERIS Ochrona Środowiska, za współpracę z organizacjami pozarządowymi w zapobieganiu wykluczeniu osób niewidomych i słabowidzących z procesu aktywnego dbania o środowisko naturalne.
  • Projekt społeczny – Fundacja korporacyjna: Fundacja Orange, za współpracę ze Stowarzyszeniem Robisz.to, która zaowocowała stworzeniem FabLab powered by Orange – pierwszego w Warszawie otwartego laboratorium cyfrowej fabrykacji.
  • Projekt społeczny – duża firma: Samsung Electronics Polska Sp. z o. o., za stworzenie nowoczesnego inkubatora technologicznego dla kilkudziesięciu start-upów i wyposażenie obiektu w sprzęt pozwalający na realizację projektów.
  • Projekt społeczny – średnia firma: Jelenia Plast Sp. z o.o., za wieloletnią współpracę z organizacjami pozarządowymi na rzecz osób starszych, niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej.
  • Projekt społeczny – mała firma: ANTOJA Sp. z o.o., za wsparcie projektu Kropla Słodyczy, w ramach którego odwiedzane są dziecięce oddziały onkologiczne i hospicja.
  • Strategia – duża firma: Tesco Polska, za dojrzałą i konsekwentną strategię działań społecznych, która zakłada m.in. wspieranie lokalnych społeczności, udział w projektach przeciwdziałających marnowaniu żywności i przekazywanie jej nadwyżek, promowanie wiedzy o zdrowym odżywianiu i pochodzeniu żywności wśród dzieci.
  • Strategia – mała firma: KAREDENT Kamil Chorąży Sławomir Ławicki Sp. j., za spójną i przemyślaną strategię działań społecznych, zakładającą stworzenie stomatologicznego programu profilaktycznego dla dzieci “Akademia zdrowego uśmiechu”, za całoroczne zaangażowanie w pomoc zarówno ludziom jak i zwierzętom żyjącym na terenie województwa podlaskiego.
  • Wolontariat pracowniczy: Grupa Essilor, za zachęcenie 100 wolontariuszy-pracowników do udziału w projekcie oraz za okazane im wsparcie a także za przeprowadzenie w ramach wolontariatu prawie 4 tys. badań przesiewowych wzroku wśród dzieci i młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz przekazanie dla nich 950 par okularów ze szkłami korekcyjnymi.
  • Zaangażowanie lokalne: Zakład fotograficzny u Jarka – Jarosław Deka, za wieloletnią współpracę z organizacjami pozarządowymi i zaangażowanie w liczne przedsięwzięcia służące społeczności lokalnej, w tym cykle warsztatów dla ponad 1000 dzieci i młodzieży.

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Misją Akademii jest inspirowanie i pomaganie w działaniu. W swoim dorobku Akademia ma programy i kampanie będące markami społecznymi. Wspiera lokalne społeczności, nagradza firmy zaangażowane społecznie, wyzwala w ludziach chęć pomagania. Fundatorem Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY. Konkurs wspierają: Business Centre Club, Forum Darczyńców, Forum Odpowiedzialnego Biznesum, Global Compact Network Poland, Konfederacja “Lewiatan”, Pracodawcy RP, Freshmail.


OWES
Interesujesz się ekonomią społeczną? Myślisz o utworzeniu
przedsiębiorstwa społecznego? A może prowadzisz stowarzyszenie,
fundację lub spółdzielnie socjalną? Sprawdź ofertę OWES, czyli Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej Subregionu Zachodniego.