Zakładanie i prowadzenie spółdzielni socjalnej nie jest łatwe, ale można się tego nauczyć. Zainteresowanych tą formą działalności gospodarczej zapraszamy na bezpłatne szkolenie do Raciborza.
W szkoleniu mogą wziąć udział przedstawiciele organizacji pozarządowych, grup inicjatywnych (koła gospodyń wiejskich, grupy hobbystyczne), klubów sportowych, ochotniczych straży pożarnych, kościelnych osób prawnych (np. parafie, Caritas), a także osoby fizyczne zainteresowane spółdzielczością socjalną.
Zakres tematyczny
- podstawowe akty prawne związane z tematyką spółdzielni socjalnych;
- kto może założyć spółdzielnię socjalną;
- fundusze w spółdzielni;
- przygotowanie i przeprowadzenie walnego zebrania założycielskiego;
- procedury rejestracji spółdzielni;
- źródła finansowania spółdzielni socjalnych;
- spółdzielczość socjalna – dobre praktyki.
Aby wziąć udział w szkoleniu należy wysłać formularz zgłoszeniowy mailem na adres aneta.neumann@cris.org.pl lub faksem na nr 32 739 55 12 wew. 106. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 1 lutego 2013 r.
Materiały do pobrania
***
temat: Jak założyć i prowadzić spółdzielnię socjalną?
termin: 5 lutego 2013;
godz.: 16.00 – 20.00;
miejsce: Zamek Piastowski w Raciborzu (ul. Zamkowa 2).
Więcej o projekcie: Inkubator Ekonomii Społecznej
Odwiedź portal: Kooperatywa.com.pl
Unię
Europejską w
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego