23 listopada 2012 r. odbędzie się szkolenie z zakresu ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych i innych podmiotów, prowadzących działalność pożytku publicznego.
PROGRAM SZKOLENIA
I. PRZYGOTOWANIE OFERTY REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO, w tym m.in.:
- oferta wspólna;
- oferta podmiotu;
- cel i uzasadnienie potrzeby realizacji zadania;
- harmonogram i kosztorys – przygotowanie (m.in.: jednostki miary, wycena wkładu własnego niefinansowego w budżecie);
- ochrona i przetwarzanie danych osobowych;
- niezbędne załączniki,
II. REALIZACJA ZADANIA PUBLICZNEGO, w tym m.in.:
- obowiązki organizacji pozarządowej wynikające z umowy dotacji;
- terminy ponoszenia wydatków w ramach realizowanego zadania;
- obowiązek zachowania deklarowanego wkładu własnego;
- gromadzenie stosownej dokumentacji w trakcie zadania;
- obowiązki informacyjne o współfinansowaniu zadania ze środków pochodzących z dotacji;
III. PRZYGOTOWANIE SPRAWOZDANIA Z REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO, w tym m.in.:
- rozliczenie i dokumentowanie wkładu własnego finansowego oraz społecznej pracy członków/wolontariuszy;
- rozliczenie odsetek od dotacji;
- część merytoryczna sprawdzania;
- zwrot dotacji niewykorzystanej;
- załączniki do sprawozdania.
Podczas warsztatów uczestnicy poznają odpowiedź na następuje pytania:
- Jak prawidłowo wypełnić formularz ofertowy?
- Jak sporządzić kosztorys realizacji zadania publicznego (szacowanie wartości poszczególnych pozycji zadania, spójność harmonogramu zadania z kosztorysem, itp.)?
- Na co zwracać uwagę w trakcie realizacji zadania publicznego (gromadzenie dokumentacji niezbędnej do późniejszego rozliczenia dotacji, informowanie o przyznanym dofinansowaniu, itp.)?
- Jak dokumentować przebieg realizacji zadania publicznego?
- Jak dokumentować wydatki środków z dotacji i wkładu własnego finansowego oraz wkładu w postaci społecznej pracy?
- Jak rozliczać odsetki?
- Jak opisywać dokumenty finansowe (faktury, rachunki itp.)?
- Jakie błędy są najczęściej popełniane w zakresie sprawozdawczości?
Prowadzący: Artur Gluziński – doradca, specjalista w zakresie współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi. Pracował w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Wykładowca akademicki, doświadczony szkoleniowiec. Autor książki „Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie” (Wyd. DIFIN). Powołany przez Ministra Rozwoju Regionalnego na eksperta do oceny projektów realizowanych w ramach programów operacyjnych na lata 2007-2013 w dziedzinie „Umacnianie społeczeństwa obywatelskiego, w tym wsparcie organizacji pozarządowych oraz partnerów społecznych i gospodarczych”. Szkoleniowiec inspektorów kontroli RIO w Katowicach.
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!!!
Chęć udziału w szkoleniu należy zgłosić drogą elektroniczną na adres: spoleczny@um.rybnik.pl w terminie do 21 listopada 2012 r.
Materiały do pobrania:
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELA PRACOWNIK WYDZIAŁU POLITYKI SPOŁECZNEJ URZĘDU MIASTA RYBNIKA – p. ELŻBIETA WOLNY (II piętro, pokój 209 lub telefonicznie pod numerem 32 43 92 209)
***
szkolenie: „Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”
data: 23 listopada 2012 r.
godz.: 16.30
miejsce: sala wykładowa Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Konstantego Prusa w Rybniku (ul. Józefa Szafranka 7, Rybnik)
Unię
Europejską w
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego