25 września 2012 w Warszawie odbędzie się szkolenie pt.: Program współpracy, jako narzędzie tworzenia lokalnej polityki społecznej.
Szkolenie przygotowane zostało z myślą o urzędnikach, odpowiedzialnych za współpracę z organizacjami pozarządowymi. Celem szkolenia jest zwiększenie wiedzy i umiejętności urzędników w zakresie programowania współpracy lokalnej z organizacjami pozarządowymi. Udział w szkoleniu pozwoli na zaplanowanie prac nad programem współpracy, tak by był on efektywnym narzędziem rozwoju.
Zakres tematyczny:
- Rola i znaczenie programu dla rozwoju współpracy pomiędzy samorządem a organizacjami;
- Program współpracy a dokumenty strategiczne w gminie – jak wykorzystać program do programowania współpracy lokalnej;
- Program roczny i wieloletni, analiza korzyści z tworzenia programu współpracy;
- Zasady współpracy lokalnej a program współpracy – jak programować współpracę, by była ona oparta za ustawowych zasadach współpracy;
- Tworzenie programu współpracy – od założeń do konsultacji, czyli jak budować partnerski program współpracy;
- Formy współpracy lokalnej;
- Ocena programu współpracy jak ją przeprowadzać by była ona narzędziem rozwoju.
Szkolenie poprowadzi Łukasz Waszak – prawnik, założyciel Centrum OPUS, trener i doradca z zakresu tworzenia modelowych programów współpracy między organizacjami i samorządem lokalnym oraz budowania lokalnych strategii i planów rozwoju.
Szkolenie jest odpłatne:
- 350 zł (+VAT) dla członków Sieci Splot;
- 450 zł (+VAT) dla pozostałych organizacji pozarządowych
Materiały do pobrania:
Więcej informacji na temat szkolenia:
Katarzyna Strycka
mail: katarzyna.strycka@siecsplot.pl
tel.: 22 827 52 11, kom.: 605 087 337