Triumf “aktywnego ojcostwa”

Projekt Stowarzyszenia CRIS „Na co dzień z tatą” zwyciężył w konkursie o dotację Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Celem projektu jest promowanie aktywnego ojcostwa w cyklu ośmiu audycji radiowych. Kwota dotacji wynosi 28 300 zł.

Od lat zmienia się oblicze Śląska, który z obszaru nastawionego na przemysł ciężki przekształca się w region nowych technologii i usług. Rozwój Śląska pociąga za sobą przeobrażenia na rynku pracy. Brak stabilnego zatrudnienia i niepewność rodzą konieczność podejmowania zajęć zawodowych przez kobiety. Rozsądek zwycięża tradycję – Ślązaczki idą do pracy. To z kolei wymaga zmian w sposobie postrzegania roli ojca w nowej śląskiej rzeczywistości i równego podziału prac związanych z wychowaniem dzieci oraz domowymi obowiązkami.

-Stąd zrodził się pomysł programu radiowego skierowanego do młodych mężczyzn i ojców z województwa śląskiego zmieniających swoje kwalifikacje, poszukujących pracy i aktywnych w domu – wyjaśnia opiekunka projektu Elżbieta Górecka ze Stowarzyszenia CRIS.

W audycjach przedstawiona będzie życiowa zaradność mężczyzn, umiejętność korzystania z urlopu ojcowskiego i wiara we własne możliwości. Pokazywani będą mężczyźni, którzy potrafią nawet przez dłuższy czas wziąć na swoje barki domowe obowiązki, kiedy wymaga tego od nich sytuacja życiowa.

Do realizacji projektu zostali zaangażowani dziennikarze Polskiego Radia Katowice znający problematykę regionu i miejscowy rynek pracy. Organizatorem konkursu był Departament ds. Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji w MPiPS.