Jak zaistnieć na rynku będąc społecznym start-upem? Zacząć od wizerunku!
Tego zdania są autorzy „Rekomendacji dla administracji publicznej szczebla samorządowego w zakresie efektywnych narzędzi stymulujących rozwój start-upów ekonomii społecznej”, którzy rekomendują między innymi:
- tworzenie spójnych i zintegrowanych strategii dla przedsiębiorstwa społecznego, w tym strategii w zakresie komunikacji z otoczeniem, kreowania marki oraz determinację przy konsekwentnym ich wdrażaniu;
- podejmowanie działań nakierowanych na rozwój lokalnej wspólnoty;
- praca nad poczuciem własnej wartości, „pewnością siebie” przedsiębiorstwa społecznego, szczególnie w odniesieniu do współpracy z biznesem i władzą lokalną; wskazywanie korzyści płynących z działalności przedsiębiorstwa społecznego, kreowanie marki w oparciu o jej wysoką jakość i dążenie do stabilności finansowej;
- walka z wizerunkiem podmiotu, który wymaga całkowitego wsparcia z zewnątrz oraz specjalnego traktowania jedynie ze względu na swoje szlachetne cele, bez względu na stopień zaangażowania zespołu czy finansowe i biznesowe wyniki.
„Rekomendacje dla administracji publicznej szczebla samorządowego w zakresie efektywnych narzędzi stymulujących rozwój start-upów ekonomii społecznej” powstały w ramach projektu „Social entrepreneurship development in the Baltic Sea Region”, który jest realizowany w ramach programu Erasmus + i współfinansowany przez Unię Europejską.
***
OWES
Interesujesz się ekonomią społeczną? Myślisz o utworzeniu
przedsiębiorstwa społecznego? A może prowadzisz stowarzyszenie,
fundację lub spółdzielnie socjalną? Sprawdź ofertę OWES, czyli Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej Subregionu Zachodniego.
